USŁUGA MOJE ID

Czym jest moje ID?

mojeID umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą danych z bankowości internetowej.

W kilku krokach, na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu, pozwala osobie fizycznej – Klientowi Banku, szybko i bezpiecznie potwierdzić swoją tożsamość. Co istotne dla bezpieczeństwa danych, Klient wyraża jasną zgodę na zakres i cel przekazywanych informacji.

Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną. Oznacza to dostęp do oferty świadczonej przez przedsiębiorstwa z różnych branż, m.in. dostawców mediów, usług medycznych czy ubezpieczeniowych, jak i szerokiego spektrum spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu czy uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego.

Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu.

Usługa moje ID dostępna będzie w Banku od dnia 03.02.2021r.

Zastosowanie usługi mojeID:

Usługi publiczne
Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu)

Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych

e-Commerce
Potwierdzanie wieku klienta

Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy

Energetyka
Rejestracja wniosku/formularza

Przedłużenie umowy

Dostęp do portalu klienta

Medycyna
Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych

Zakup leków przez internet

Media
Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo

Opłacanie abonamentu

Ubezpieczenia
Sprzedaż polisy przez internet

Odnowienie polisy (Direct)

Usługa mojeID w pytaniach i odpowiedziach:

Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?

Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.

Czy korzystanie z mojeID jest płatne?

Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.

Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?

Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.

Regulamin usługi mojeID