Cyberprzestępcy pod pozorem troski o bezpieczeństwo Twoich środków i operacji finansowych mogą kontaktować się z Tobą telefonicznie i nakłaniać Cię do:
- przekazania identyfikatora i hasła do bankowości elektronicznej,
- podania danych kart płatniczych (numer i kod CVV/CVV2) lub innych ważnych danych (np. PESEL, skany dokumentu tożsamości),
- zainstalowania dodatkowego oprogramowania na komputer lub aplikacji na smartfonie (AnyDesk/TeamViewer),
- wyręczenia w wykonaniu lub dokończeniu transakcji w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.
NIGDY NIE podawaj powyższych danych, NIE instaluj dodatkowych aplikacji i NIE potwierdzaj żadnych operacji, które nie były zlecone przez Ciebie. PAMIĘTAJ, od Twojej czujności zależy, czy oszuści zdołają przejąć Twoje konto i wyczyścić je ze wszystkich pieniędzy!
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zakończ połączenie i niezwłocznie poinformuj Bank dzwoniąc pod numer 833552929.
UWAGA! Bezpieczeństwo Twoich pieniędzy zależy także od Ciebie!
Wzrost zagrożeń dotyczących bankowości internetowej powinien wzbudzić Państwa czujność i większą dbałość o bezpieczeństwo wykonywanych operacji. Należy zwrócić baczną uwagę na:
- wiadomości e-mail – nie otwieraj podejrzanych maili i załączników,
- niestandardowy wygląd lub działanie systemu – zmienione dane w przelewach, pytanie o numer telefonu, pojawianie się nietypowych pól, w których należy wpisać hasła z wiadomości SMS,
- treść wiadomości SMS zawierającej jednorazowe hasło – czy rachunek odbiorcy jest zgodny z dyspozycją złożoną w bankowości elektronicznej,
- zmieniony adres serwisu lub niewłaściwy certyfikat SSL (brak symbolu kłódki lub koloru zielonego w pasku adresu).
Prosimy o nieignorowanie potencjalnie niebezpiecznych zdarzeń, a w razie ich wystąpienia należy natychmiast przerwać działanie oraz niezwłocznie poinformować Bank.